Varaa hieronnat suoraan täältä! »
AJANKOHTAISTA: Urban Training Day 10.9.! lue lisää »

Aiheutamme riippuvuutta.

Addiktion syntyminen liikuntaan on monen tekijän summa. Porukan voima, kannustus ja onnistumiset. Paremminvointi, kehittyminen ja uudet kyvyt. Euforia. Meillä on helppo jäädä niihin koukkuun.

Taltutamme vieroitusoireita joka päivä, ilon pisara kerrallaan.

Tule mukaan oravanpyörään, josta et halua hypätä pois.

Ilmoittaudu tunneille! »

tunnit

Kädestä pitäen

Olemme luoneet asiakkaan polun, joka tutustuttaa sinut Huippuun paikkana ja yhteisönä. Matkan varrella ohjaamme sinua harjoittelemaan tavoitteidesi ja toiveidesi mukaisesti. Näin tunnet olosi kotoisaksi sekä kuntosalin että ohjattujen tuntien puolella. Ennen kaikkea toivomme sinun saavan kiinni tunteesta, johon haluat palata yhä uudelleen. Yhdelle se on treenin jälkeinen endorfiini, toiselle mitattavat tulokset, kolmannelle energisempi arki – ja jollekin kaikkia näitä!

Veloitukseton tutustumispassi auttaa sinua tunnistamaan, miksi liikut, miten haluaisit liikkua ja mikä juuri sinua motivoi. Ydinajatuksenamme on: kuinka voimme auttaa sinua kohti omia tavoitteitasi. Ota siis askel kohti Huippua; me huolehdimme lopusta!

Seuraa meitä somessa!

  • Timeline Photos

    MUISTA TREENATA MONIPUOLISESTI!
    Tänään Huippu tyypeille luvassa; Trx- 16.15, Kahvakuulailu- 17.10 ja Rollingtunti 18.15. Valitse omasi ja tule aloittamaan huippu viikonloppusi, huippu treenillä! 😉
    Terkuin; Heidi L.

  • Timeline Photos

    Toning-tuntia testailemassa

    Päästessäni Huippu Dream teamin jäseneksi päätin, että tutustun uusiin ryhmäliikuntatunteihin. Aloitin kokeiluni Toning-tunnista. Tämä uusi tuttavuus osoittautui lihaskuntotunniksi, johon monipuolisuutta toivat paitsi eri liikesarjat myös käytössä olleet eri välineet. Tällä kerralla käytimme steppilautaa, jumppamattoa, kahvakuulaa, käsipainoja ja vastuskuminauhaa.

    Tuijan ohjaamalla tunnilla ei tarvitse pelätä haastavia askelkuvioita vaan treenissä saa keskittyä oikeankokoisten painojen valintaan ja itselleen sopivan tuntuman hakemiseen. BodyPump-tuntien tapaan Toningissa keskitytään kappale kerrallaan tietyn lihasryhmän kehittämiseen. Varsin kokonaisvaltaisesta tunnista on siis kyse. Nyt vuorossa oli erityisesti keskivartalon ja jalkojen vahvistaminen. Käsienkin olemassaoloa muistuteltiin esimerkiksi ojentajaliikkein. Tunnin hauskin osuus oli ehdottomasti twistaaminen vastuskuminauhoilla.

    Itse pidin siitä, että liikesarjojen tahti oli sopivan tiivis. Toning-tunti vaikutti tehokkaalta, vaikka aika kuluikin yllättävän nopeasti. Melkein olisi tehnyt mieli jatkaa vielä jokusen kappaleen verran. Tämä tarkoittanee sitä, että tulen osallistumaan näille tunneille useamman kerran.

    Toning-tunti keskiviikkoisin 16:30-17:15

    Huipputerkuin Niina / Dream Team

  • Timeline Photos

    BodyPump on tangolla ja painoilla tehtävä harjoitus, jota hyvä musiikki siivittää. Treeni muokkaa ja voimistaa kehoasi nopeasti.

    BodyPumpissa keskitytään useisiin toistoihin pienillä painoilla, lihasryhmä kerrallaan. Harjoittelet koko tunnin samalla paikalla, toisin kuin kuntosali-circuitissa, Huipputunnilla tai kuntonyrkkeilyssä.

    Moni on ollut tyytyväinen kokeiltuaan ensimmäisen kerran; huiput ohjaajat takaavat sen :) BodyPump to 18.00 / Eeva, su 10.30 ja ma 16.45 / Annika.

  • Timeline Photos

    Keskiviikkoillan tanssi-iloittelu SH'BAM on valitettavasti peruttu.

    Flunssaa pukkaa, mutta toivottavasti olette pysyneet terveyttä. Liikkuminen lisää osaltaan vastustuskykyä ja piristää pimeneviä iltoja. Tee itsellesi paremminvointiteko: nouse tuolista, kurota kattoon, tee yllätyskyykky - vaikka heti!

  • Timeline Photos

    Pikkulauantai tarjoaa tanssia hanskojen kanssa. Kuntonyrkkeilyssä on hyvä ravistella näyttöpäätejumeja ja pehmeällä tatamilla pääset hyvin fiilikseen. Tunti kehittää peruskuntoa, ja siihen kuuluu runsaasti lihaskuntoliikkeitä. Ke 17.30-18.25 ja su 16.45-17.40.

  • Timeline Photos

    Virtaa ja virettä tulevaan viikkoon tarjoaa Bodycombat, jonka energinen ohjelma ammentaa inspiraationsa kamppailulajeista. Kehon osalta harjoitus kehittää hapen kulkua, voimaa ja nopeutta.

    Tunnit ohjaa timantinkova ja lujan lempeä LesMills-speliaslisti Eeva Toivala! Osallistumalla olet voittaja, tiistaina klo 16.30 ja torstaina klo 19.05.


  • Tervetuloa mukaan treenaamaan!

  • Timeline Photos

    Suhteeni aamuliikuntaan alkoi kehittyä kesällä työmatkapyöräillen ja nyt suhde on syventynyt uudelle tasolle. Kävin nimittäin aamujumpassa! Kyseessä oli yrityksille ja näiden henkilökunnalle suunnattu Virtapiiri, joka sai minut miettimään, että aamuliikunta voisi sopia minulle. Ajatus kulki työpäivän aikana virkeämmin, kun aamun aloitti reippailemalla, ja ilta jäi vapaaksi kotona rentoutumiselle. Viime aikoina olen muutenkin herännyt jo kuuden jälkeen ilman herätyskelloa, joten voisi olla sama käyttää aamuaikaa liikkumiseen.

    Koska ensimmäinen kokemukseni aamujumpasta oli positiivinen, päätin toteuttaa pienimuotoisen ihmiskokeen ja testata, miten syksyn pimeneminen vaikuttaa aamuliikuntaintooni. Lisäsin Virtapiirin syksyn ajaksi viikko-ohjelmani. Uskon, että kanssajumppaajat vaikuttavat kokeiluuni ja pitävät huolen, ettei sänky ala viedä voittoa keskiviikkoaamuisin.

    Jumppana Virtapiiri oli hyvin vaihteleva ja käytettävien välineiden ansiosta monipuolinen. Vatsoja ja selkiä tehtiin katosta roikkuvien TRX-nauhojen avulla, kyykkyjä pallon kanssa sekä steppilaudalla, punnerruksia yhdistettynä mittarimatoliikkeeseen ja lisäksi sykettä nostetiin nyrkkeilemällä. Virtapiirissä hiki lensi. Konkreettisesti. Hikimäärän perusteella jumpan raskain liike oli TRX-nauhoilla tehtävä vatsalihasliike. Kuntopiirissä tälle paikalle tullessa sai etsiä lattiasta kuivaa kohtaa, jos ei halunnut mennä hikilammikkoon omaa suoritustaan tekemään. Asia saattoi olla yhteydessä siihen, että Virtapiiri-ryhmässä oli pääasiassa miehiä. Sukupuolijakaumassa oli kuitenkin myös plussapuolensa, sillä suihkuun ei jumpan jälkeen tarvinnut jonottaa ja pukukopissa oli mukavasti tilaa. Jumpan ehdottomia plussapuolia oli lisäksi se, että Huipputyyppi-Hannu oli mukana reippailemassa ja tsemppaamassa meitä aina iloisella tyylillään.

    Mirva / HUIPPU Dream Team

  • Timeline Photos

    On ollut kiva huomata, että olette löytäneet ohjelmaan palanneen Eevan joogan ☺️ Tasapainoa viikon keskelle tarjolla jälleen klo 16.25-17.20.


  • Petri pusersi hurjan pohja- ajan (12:58) Huippu Challengeen. Löytyykö Petrille päihittäjää?
    Tarkemmat suoritusohjeet haasteeseen löytyvät Huipun vastaanotosta.

  • Timeline Photos

    Kuntosalilaitteiden käyttö on helppoa. Periaattessa. Samalla täytyy kuitenkin muistaa hengittää :) Teet harjoittelun itsellesi sujuvaksi tulemalla Huippustarttiin, näin maanantaina klo 19.05.

    Tunnilla käydään läpi lämmittely- sekä painopakkalaitteiden toimintaa ja tehdään asiallinen kuntosaliharjoiuts, jolla pääse hyvin alkuun. Ohjelman saat mukaasi, jotta voit nauttia siitä useasti.

  • Photos from Kuntokeskus Huippu's post

    Joko merkitsit kalenteriisi tämän viikon liikunnat? Tee se viimeistään nyt. Pari hyvää treeniä tuo nimittäin määräänsä enemmän virtaa iltoihin :)

    Huipun kalenteri: hytke.bypolar.fi/
    Kuvissa Urban Training Dayn pelipisteen huikeat tiimit!

  • Timeline Photos

    Hei!

    Viimeinenkin syksyn HUIPPU Dream Teamin jäsenistä esittäytyy.
    Aina vuoden vaihteeseen asti kirjoittelen kuulumisia ja kokemuksia HUIPUN liikunta- ja kehonhuoltopalveluista.
    Päivät menevät töissä rakennustyömaata johtaessa ja istuessa näyttöpäätteen äärellä. Liikuntaa siinä ei paljoa tule, ja ruokavaliossa työpäivän aikana olisi melkoisesti parantamista.

    Olen nuorempana ollut kilpatason urheilija erityisesti joukkuelajeissa, mutta nykyään nautin entistä enemmän siitä että jätän päivän murheet pururadalle.
    Edelleen jahtaan kumilätkää jäällä 2-3 kertaa viikossa lenkkeilyn ohella.

    Kehonhuolto ja oman kropan kuunteleminen treenatessa ovat heikkouksiani, joiden vuoksi on loukkaantumisiakin tullut vino pino.
    Dream Teamissa on hyvä mahdollisuus hypätä pois mukavuusalueelta ja mennä vaikka joogaamaan. Ei tekisi minulle ainakaan pahaa venyttely ja kehonhuolto.

    Ensi viikon sunnuntaina ensimmäinen haaste odottaa Dream Teamin osalta. Sitä ennen piti käydä vielä iltaa vasten repimässä jalkoja ja herättelemässä kroppaa työviikkoa varten upeassa syysilmassa

    Olli / HUIPPU Dream Team


  • Monet ratkaisut tehdään tunteella - myös ne järkevät ;)
    Mikä tunne saa sinut liikkeelle yhä uudestaan?


  • Iltajumpaksi terveiset FYM - Feel Your Movement -tapahtumasta: tee 3 kierrosta siten, että ensin otat mallia Riikasta, sitten Heidistä ja lopuksi Petristä! Noin 40-60 sekuntia per liike, hallitusti ja hyvän musiikin kera.

  • Timeline Photos

    Moikka!

    Olen Huipun yksi tämän syksyn Dream teamin jäsenistä. Vuoden loppuun saakka tulen siis jakamaan ja kertomaan kokemuksiani Huipun tarjoamista liikuntamahdollisuuksista. Arkipäiväni kuluvat koulumaailman hektisessä ympäristössä, jossa toimin luokanopettajana. Lisäksi opetan yläkoulun nuorille liikuntaa. Työni puolestani saan siis liikkua yhdeksän tunnin verran viikoittain liikuntatunneilla. Lisäaskelia saan kulkemalla koulumme eri yksikköjen välillä osan ollessa remontin alla. Aktiivisuuttani saan ylläpidettyä myös yli-innokkaan bordercollieni kanssa. Koirallani ei ole tullut vielä sitä kuuluisaa seinää vastaan: kilometrejä saa kerryttää päivittäin rajattomasti. Normaalipäivään kuuluu ilman omia treenaamisia kolme lenkkiä koiran kanssa ja opetustunnit koululla. Yleensä kaksi lenkeistä juoksen tai hölkkäilen ja yhden maltan kävellä. Tähän palettiin yritän mahdollisuuksieni mukaan lisätä omia treenihetkiä, joita Huippu tulee tämän syksyn tarjoamaan.

    Urheilutaustani on hyvin yksilöpainotteinen, vaikka eri lajikokeiluja olen ennättänyt melkoisen määrän tekemäänkin. Liikunnan tukipilarina on pysynyt erityisesti ulkona tapahtuva kestävyysliikunta: en voi kuvitella elämää ilman juoksua tai hiihtoa. Päivittäin huomaan kaipaavani liikunta-annosta, johon usein kuuluu sellainen suoritus, jossa sykkeet nousevat tai treeni on muulla tavoin tarpeeksi rasittava. Haen yleensä liikunnasta tunnetta, jossa tietää ja tuntee tehneensä. Tässä onkin opettelunpaikka omissa liikuntatottumuksissani: toivon, että syksyn aikana saan motivaatiota treenata erilaisilla tunneilla ja tehdä erityylisiä harjoituksia. Arjen kiireessä valitsen helposti tutun ja turvallisen lenkkivaihtoehdon, joka ei tuota liian suuria yllätyksiä mutta ajaa asiansa pääntyhjentäjänä päivän tapahtumista.

    Haluaisin näiden kuukausien aikana myös oppia kuuntelemaan kroppaani entistä paremmin ja tekemään ylläpitävien harjoitusten rinnalle yhä enemmän kehittäviä harjoituksia, joista motivoidun aina kun niitä teen. Uskon, että Huipun ammattitaitoinen henkilökunta pystyy tukemaan niin minua kuin koko tiimiämme näitä uusia liikuntakokemuksia kohti. En malta odottaa, että pääsen Huippuun pakoon syksyn pimeää ja sateita!

    Huippuja treenejä odotellen

    Niina/ Huippu Dream Team


  • Huipputunnilla tehdään jatkossa yleisliike näin, jos Jere saa päättää! Vielä lippuja tarjolla 24.9. pidettävään 50 ottelun haasteeseen, joka pidetään kaupunginteatterilla. Nähdään siellä!

  • Timeline Photos

    Moi!

    Olen yksi HUIPPU Dream Teamin tämän syksyn liikkujista. Kirjoitan siis syksyn aikana tarinoita someen liikuntakokemuksistani Huipulla. Päivätyötäni teen piirtämisen ja kuvallisen tarinan kerronnan parissa Piirre Collective -suunnittelutoimistossa. Ihan loisto juttu onkin, että toimistoltamme on Huipulle matkaa vain 50 metriä, joten työt ja liikunnan voi yhdistää kätevästi samalle reissulle. Työni takia istun ison osan päivästä tietokoneen äärellä mikä valitettavasti näkyy ryhdissäni ja tuntuu niska-hartiaseudulla. Odotan kovasti, että Huipun treeneissä tietokonetyöskentely saa mukavaa vastapainoa.

    Liikuntaharrastuksista tärkein on minulle jääkiekko ja muutenkin olen pallopelien ystävä. Huipun Dream Teamissa mukana olo tarkoittaa siis sitä, että olen lähes ummikkona astumassa kuntokeskuksen ja ohjatun ryhmäliikunnan pariin. Ensivilkaisulla Huipun viikko-ohjemasta en siis paljon ymmärtänyt ja koska alan termit eivät ole minulle vielä tuttuja, käytän ainakin toistaiseksi, kaikista Huipun viikko-ohjelmassa olevista tunneista sanaa jumppa. Katsotaan, miten vuoden vaihteeseen mennessä sanavarastoni on laajentunut...

    Sanavarastoni lisäksi palloilutaustani näkyy myös vaatekaapissani. En siis trikoiden lisäksi omista varsinaisia jumppavermeitä, minkä vuosi on todennäköistä, että en kaikilla tunneilla sulaudu massaan. Liikkumisessa haluan kuitenkin tänä syksynä keskittyä uudenoppimiseen, liikunnasta tulevan hyvän olon metsästykseen sekä tietokonetyöskentelyn haittojen eliminoimiseen ja miettiä vähemmän mitä muut mahtavat ajatella.

    Tällaisin ajatuksin lähden mukaan HUIPPU Dream Teamiiin ja kohti syksyn uusia liikuntakokeiluja. Jumpassa nähdään!

    Mirva / Huippu Dream Team

    p.s. Oheinen kuva on suofutiksen mm-kisoista. Suosittelen tapahtumaa kaikille!

  • Timeline Photos

    Kolme jalkaa ja viisi kättä! Syksyn HUIPPU Dream Team on valittu ja valmiina toimimaan! Tiimiläiset tulevat käymään ahkerasti Huipun tunneilla ja raportoimaan niistä sensuroimattomana sosiaaliseen mediaan. Olkaa hyvät Niina, Mirva ja Olli!

  • Element Studio

    Syksyn hauskin kaupunkiliikuntapäivä starttaa kohta! Nähdään satamassa kohta!


  • Kuopion kovin ninja Jere Anttalainen valmistautuu Huipulla 24.9. pidettävään 50 perättäisen taido-ottelun haasteeseen. Tiukkaa treeniä on luvassa vielä pari viikkoa!

  • Timeline Photos

    Syksyisen tiistaipäivän kruunaa hyvä iltatreeni! Tänäänkin Huippu tarjoaa liikuntaa jokaiseen makuun! Valitse omasi ja tule mukaan!

    Vinkki;
    mm. Tällaisilla välineillä saat taatusti hikeä pintaan ja voittaja fiiliksen illan Kiinteytys tunnilla (17.35)! 😉

    Terkuin; Heidi L.

  • Timeline Photos

    Nyt on loistava mahdollisuus päästä tutustumaan Huipun hierontapalveluihin. 25 minuutin hieronta-ajat hintaan 20 € (norm. 30 €)
    Tarjous on voimassa loppuviikon ajan.

  • Timeline Photos

    Hyvinvointi-illassa äänessä Suvi von Becker ja aiheena eväät onnistuneeseen elämäntapamuutokseen.

    1. Konkretisoi muutos listaamalla asiat, joiden toivot muuttuvan.
    2. Listaa positiiviset teot, jotka johtavat onnistumiseen.
    3. Pilko tavoitteet sopiviksi suupaloiksi.
    4. Luo pienten onnistumisten kehä ja nauti onnistumisista.
    5. Raivaa ympäristösi tavoitetta tukevaksi.

    Näillä opeilla syksyyn!

  • Photos from Kuntokeskus Huippu's post

    Datagroup Kuopion väki kävi tänään alkutesteissä syksyn projektia varten. Tavoitteena on lisätä jaksamista ja energiaa arkeen, jotta työpäivän päätteeksi olisi vielä virtaa tehdä itselle mieluisia asioita. Kumppanuussuhde toimii molempiin suuntiin: Datagroup vastaa Huipun IT-asioista, ja Huippu Datagroupin työhyvinvoinnista.